torsdag 3 juli 2014

Var är solen?

Plantorna utvecklas långsamt. Jag har skördat en del men inte mycket.

Jag har en hel del torkat kvar sen förra året. Jag har gjort chili flakes av mycket och provade att göra Harissa.
Så här ser det ut nu

Chili Flakes

Cyklon har jag skördat en del av. Jag tycker den har en lagom styrka.

Blötläggning av torkad chili som jag använde till min harissa,



Så har gjorde jag;
Ca 75 gram torkad chili (hela med frön kvar)som låg blötlagda ca 4 timmar (Lite hårda fortfarande så man kan säker låta dom ligga längre).

Ner i mixern med dom tillsammans med 3 vitlöksklyftor,salt,svartpeppar,2 tsk spiskummin och ca en halv deciliter olivolja. Mixa ihop tills det ser bra ut ner i en burk och lite olja på toppen och in kylen. Man ska ha koriander frön i också men det har jag inga så det fick bli utan

Inga kommentarer: