söndag 9 juni 2013

Växthus, Check.

Ok då har man äntligen bockat av växthuset. Äntligen klar typ nästan. Lite fin lir kvar.

Nu kan man börja jobba lite mer med plantorna. det har varit mycket jobb med växthuset då plantorna har blivit eftersatta.

När jag fick min skadad del till växthuset så var det bara att jobba på. Jag var ju tvungen att gräva upp nästan alla gjut rör eftersom att måtten blivit fel. Det tog en kväll. Nästa kväll var det dags att gjuta fast ramen.  Sen var det Lördag och en god vän hjälpte mig att bygga växthuset. Efter många gjorda fel pga att beskrivningarna var så dåliga så vart vi till slut klara. ( det gick åt ett antal öl med)

Denna vecka har lagt stenarna. Idag har jag försökt att komma ikapp och planterat om en hel del plantor. Förhoppningsvis kommer jag att uppdatera bloggen lite oftare.

Här är lite bilder från bygget.
Ramen fastgjuten

En bra början .

Det flöt på fram hit. Sen började regnet och ölen gick åt.

Dag alla fönster och så gott som klart.

Stenläggning

Jobbigare än man tror.



Fogat inne i huset
Bara utanför kvar. Pust..

Fogat och klart även utanför huset. Dags att plocka in plantor :)


Habanero Red Savina. extremt små.
Cyklon


Habanero Manzano

Large Red Cherry Hot. Mycket stor som en golf boll typ

En ny kompis. Zorro


Inga kommentarer: