onsdag 2 januari 2013

Trinidad Moruga Scorpion

Nu plockar jag av dom få som fanns. Detta ska vara den starkaste i världen säger dom. Jag smakade en väldigt liten bit och den var het. 

Jag klippte ner dom få planter jag har kvar och sätter nu in allt för att bli av med bladlössen.Jag sprutade Pyrosol på plantorna som ska vara effektivt. Pyrosol kommer från Krysantemum blomman och är ett naturligt gift. Jag har gett upp såpa lösning. Jag borde börjat med det tidigare. Om jag inte får ordning på bladlössen innan dom nya plantorna ska samsas med dessa så gör jag mig av med dom.
Det var inte mycket att skriva hem om.

Väldigt tjocka fruktväggar. Jag smakade en liten bit och den var het. Nu har jag några nya föerr i alla fall.


5 kommentarer:

Unknown sa...

heej!
hej jag har kollat din blogg och lite sånt och jag tycker du gör bra videos och jag undrar om man kanske skulle kunna få köpa nån chilifrukt av dig.
jag bor just utanför umeå.
du kan ju höra av dig om du har lust att sälja nån chilifrukt.
för det vora ganska kul att smaka några frukter som är odlad i sverige :)

min mail är kasmrejk@gmail.com

Anders sa...

Hej Markus,

Jag har inga chili nu. Som du ser i bloggen så var det dom sista jag plockade av, väldigt små och några.

Återkom till sommaren så kanske jag kan ordna något. Annars kan du googla runt lite på andra bloggar som kanske fortfarande har några.

Ha det bra/Anders

Unknown sa...

okey jo jag har kollat runt lite och det finns nån som heter urban som bor i umeå som odlar så jag ska ta och prata lite med han.

Stoffe sa...

Tjena,

Torkar du fröna från chilin först eller kan du bara plantera om dom direkt?

Anders sa...

Jag torkar dom först. Jag brukar lägga dom på ett hushållspapper i ett par veckor. Jag har provat att sätta dom direkt. Men jag har inte lyckats så bra med det. Det kan i och för sig vara andra orsaker.