måndag 20 januari 2014

Sådd

Såja nu är vi igång.

Jag har satt alla nya sorter även annuum som jag tänkte sätta senare. 3 fröer av dom nya sorterna  Även några gamla chinense sorter, 2 fröer av varje. Vi får se hur många som gror.

Jag har inte blötlagt några fröer som jag brukar. Vi får se hur det går.

Habanero Kermit (Bonus frö från jalapeno.se)
Habanero Big sun
Bahamian Goat pepper
Billy goat
Bolivian Bumpy
Morouga Belsebub
Biker bill´s Jalapeno
Black Hungarian
Black pearl
Poblano
Thai diamond bracelet
Kitchen pepper peach
Filius Blue
Padron
Takanotsume
jalapeno purple
Aji Cristal

Gamla fröer
Trinidad Douglah 7 pot
Dorset naga chocolate
Habanero Lemon
Fatalii
Habanero Manzano
Hanbanero mustard
Aji cachucha
Trinidad scorpion (Butch T)

Resten av annuum sorterna får vänta några veckor till.
I är sår jag i Root Riot

Och i kokos pluggar

Nu är det bara vänta :)

Inga kommentarer: