måndag 25 juni 2012

Hot lemon snaps

Jag kryddade mitt brännvin till midsommarafton. Jag tyckte det var gott, inte alla dock.

Jag hittade receptet på svenska chilepeppar föreningens hemsida. Så har gjorde jag.
Ingridienser: 70cl Brännvin special, 2 Hot Lemon (det var dom enda som var mogna annars hade jag tagit en till) och skalet från en Lime,

 Grovhackade chilin och rev skalet från en Lime
 Sen såg det ut så här. jag lät den stå 2 dagar mörkt och smakade sen av. Den smakade lite beskt och parfym tyckte jag. Jag pressade i saften från en lime . Jag lät den stå 1 dag till. Nu smakade den bättre. Lagom hetta. Många hade nog sagt att den smakade mesigt men man vill ju ha mer än 1 snaps:) så det var nog lagom. Sen var det ett evigt silande för att få bort allt skal och sista gången körde jag den genom kaffe filter som tog en evighet.
Bonus bild

Inga kommentarer: