tisdag 7 januari 2014

Nu är det nära

Jag har inte gjort något inlägg på 2 månader. Jag har inte haft en enda chiliplanta på länge nu. Jag har inte tänkt speciellt mycket på chili heller under denna tid.

Men nu börjar det närma sig. Jag har i kväll suttit och sorterat upp fröer från alla kaffe filter. Jag använder kaffe filter när jag sparat fröer från frukter. Jag trodde jag sparat alla jag ville så igen,  men jag har missat några sorter.

Men det kanske är lika bra eftersom att jag alltid odlar för många. Tanken är att jag ska ha ca 50 plantor i år. Tanken är att jag ska ta hand om dom på ett bättre sätt. Jag har precis beställt 16 sorter från jalapeno.se 15 av dom har jag inte odlat förut. Den jag har odlat förut är Poblano som jag glömde att ta fröer ifrån. Jag kommer inte att odla så många extremt starka sorter i år.

Jag har också beställt Root it kuber som jag inte provat förut även kokos. Dessa kommer jag använda för att så mina fröer.

1 x Bahamian Goat Pepper 
1 x Billy Goat = 
1 x Black Hungarian 
1 x Black Pearl 
1 x Bolivian Bumpy 
1 x Filius Blue 
1 x Habanero Big Sun 
1 x Jalapeno Biker Bill´s 
1 x Jalapeno Purple 
1 x Kitchenpepper Peach 
1 x Padron - Pimientos de Padron 
1 x Poblano 
1 x Takanotsume 
1 x Thai Diamond Bracelet 
1 x Trinidad Moruga BELSEBUB 
1 x Aji Cristal 

Förutom dessa så kommer jag odla många andra sorter som jag har fröer till. Hur det endast ska bli 50 plantor vet jag inte :)

Inga kommentarer: