lördag 16 februari 2013

Nya hem för dom små

Idag var det dags att annuum att få nya krukor. Tidskrävande jobb,

Jag orkade bara med den ena pluggboxen. Jag insåg efter att blivigt klar med den att jag inte har någon mer plats. Jag måste ställa ner lite i källaren. Det är inte optimalt då jag har mina övervintrade där nere med massor ohyra.

Eftersom att jag verka ha svårt att bli av med ohyran på dom så måsta jag klippa ner dom hårt och kruka om dom. Problemet att det är 10 liters krukor dom står i. Då måste jag kapa rötterna hårt med. Eftersom att jag aldrig gjort det förut så har jag ingen aning hur det kommer att gå. Jag måste i alla fall pröva.

Jag får försöka hinna med det imorgon. Jag har ju 49 pluggar så måste få nya krukor efter det . Phuu..
Dom här fick nya krukor idag

Dom här har stått på fönster brädan med begränsad belysning. Man ser att dom skjuter på höjden.

Jag provar att sätta en Bulgarian Carrot direkt i en större kruka. Alla säger att maninte ska göra det. Vi får se. Det skulle spara massor med jobb.

Så här ser dom ut so kommit längst. Planterade och omplanterade samma tidpunkt men ändå so olika stora.

Inga kommentarer: