tisdag 2 oktober 2012

Trinidad

Efter en vecka i källaren så äntligen börjar en Trinidad mogna!

Jag har nu utökat antal plantor i källaren till 22. Det var inte tanken men jag ska se om jag kan få någon att överleva.

Resten står fortfarande ute men dom har ett grymt öde att möta. Några plantor har jag även gett bort till bättre behövande.
Trinidad scorpion börjar mogna (dålig bild)

22 st . Fler blir det nog inte....

Jag tog ner dessa till källaren för tre dagar sen. Då var dom helt gröna. Tänk vad  lite värme och ljus kan göra.

Pimment déspellette Grymt goda och snygga. Det har blivigt bra storlek på dom med.

Jag har märkt denna som Dorset naga chocolate. Lite osäker här.

Vad är detta? Jag har tappat märkningen på denna. Kan det vara Naga jolokia? Om det är någon  som vet så kommentera gärna.

Inga kommentarer: