söndag 12 februari 2012

Omskolning nummer 2

Idag har jag omskolat dom chilisarna som jag planterade den 7/1 för andra gången. Jag antar att jag använde för små krukor den första gången det var för ca 2 veckor sedan. Nybörjarfel antar jag.

Jag har läst på andra bloggar att ett vanligt fel är att man planterar för många. Det verkar helt stämma med vad jag har gjort. Jag har redan vart tvungen att slänga en del små pantor.

Jag har även omskolat dom jag satte den 19/1. Jag har satt dom i samma små kruker som tidigare. Det var fröer jag köpt från Jalapeno.nu.

Dom flesta grode ganska snabbt. Av 5 Trinidad Bush så kom 4. Det var ciligeia piccante där det bara kom 4 st och av anaheim nått liknande. Det berodde säker inte på  föerna utan på den som sådde dom :). det var tur att det inte kom fler för jag har inte plats för dom ändå.
Så här såg dom ut innan

4 av 5 kom det av Trinidad Scorpion

Rötter

Omskolade

Nu har jag plantor överallt. Belysningen kommer inte att räcka till. Vi får se.

Inga kommentarer: